Yhdessä tekeminen ja ilon kautta auttaminen tärkeää Kattokeskukselle
Kotimainen perheyritys Kattokeskus lähti ensimmäistä kertaa Nenäpäivään mukaan vuonna 2021. Heille oli tärkeää yhdessä tekeminen ja henkilöstön osallistaminen, markkinointipäällikkö Kalle Tuominen kertoo. Nenäpäivän positiivinen brändi ja ilon kautta tekeminen vetosivat.
Kampanja-aika kesti viitisen viikkoa ja jokaisesta sinä aikana tehdystä remontista lahjoitettiin Nenäpäivälle 100 euroa. Kampanjasivulla pystyi seuraamaan potin kertymistä. “Toimme omia asiakkaitamme esiin ja kerroimme, että he ovat mukana auttamassa”, kertoo Kalle Tuominen.
Nenäpäivässä mukana oleminen tuo positiivista näkyvyyttä ja vahvistaa mielikuvaa vastuullisesta toiminnasta. Kampanjointi toi myös uutta intoa ja piristävää tekemistä henkilöstön keskuuteen. Yrityksen sisällä osallistuminen nosti esille sen, että asioita voi tehdä uudella tavalla. Kun tehdään jotain mikä herättää tunteita, jäädään paremmin mieleen, Kalle toteaa.
Kattokeskus hyödynsi kampanjassaan Nenäpäivän valmista materiaalia. “Tuki oli ihailtavan hyvällä tasolla”, Kalle Tuominen kehaisee. “Myöhäisestä aloituksesta huolimatta pääsimme hyvin mukaan ja saimme tarvittavaa tukea”, hän lisää. Näkyvyys sosiaalisessa mediassa sai hyvin reaktioita aikaiseksi. Kirsikkana kakun päällä Kattokeskuksen ja Nenäpäivän tunnusvärit sopivat erinomaisesti yhteen.
Lopuksi Kalle haluaa suositella Nenäpäivään osallistumista kaikenlaisille yrityksille: “Nenäpäivän vahva valtakunnallinen brändi tukee hienosti omaa tekemistä ja kampanja toimii myös henkilöstön innostajana”, hän summaa.