Aamiaista, improvisaatiota ja kehuja! Nenäpäivä toi Fondiaan iloa ja yhdessäoloa
15.02.2023
Liikejuridiikkaan erikoistunut lakipalveluyritys Fondia ryhtyi vuonna 2022 Nenäpäivän kumppaniksi. Kampanja otettiin iloisesti vastaan.
“Nenäpäivässä meihin vetosi erityisesti kampanjan positiivinen asenne ja mutkattomuus, joka on hyvin linjassa Fondian omien arvojen ja toiminnan kanssa”, kertoo tiiminvetäjä ja Fondian yritysvastuusta vastaava Satu Relander.
Fondia tunnetaan alallaan innovatiivisena lakipalveluiden tuottajana, joka kertoo olevansa ylpeästi erilainen ja rohkea. Vastuullisuus kaikessa toiminnassa on yritykselle keskeinen arvo.
“Fondiassa olemme halunneet tukea avun tarvitsijoita osana yrityksen vastuullisuustyötä ja siihen Nenäpäivä-kampanja oli meille oiva tilaisuus. Varojen ohjaaminen luotettaville ja tunnetuille järjestöille painoi myös vaakakupissa”, Relander kertoo.
Nenäpäivän järjestöistä Kirkon Ulkomaanapu on ollut Fondian kumppani jo ennestään.
“Nenäpäivän positiivisuus ja huumori erottui edukseen! Kampanja keskittyy yhdessä tekemiseen ja oli henkilöstölle motivoiva tapa auttaa”, Relander kertoo.
Varsinaisena Nenäpäivänä 11.11. Fondian toimistolla järjestetty tapahtuma osoittautui menestykseksi. Tuolloin henkilökunnalle järjestettiin mm. improvisaatiota ja nenien metsästystä sekä nautittiin yhteistä aamiaista.
“Nenäpäivä toi ihmisiä yhteen toimistolle pitkän korona-ajan jälkeen ja innosti henkilöstöä yhdessä tekemiseen”, Relander jatkaa.
Fondialla haluttiin huolehtia siitä, että myös ne työntekijät, jotka eivät pääse toimistolle Nenäpäivänä tai eivät työskentele Helsingissä, pääsevät mukaan. Kaikilla “Fondiaaneilla” oli mahdollisuus osallistua nenän metsästykseen yrityksen intrassa sekä kehua työkaveriaan Teamsissä Nenäpäivä-kampanjaa varten pystytetyllä kehuseinällä. Seinä täyttyi nopeasti ja jäi ilahduttamaan työntekijöitä kampanjan jälkeenkin. Henkilöstö osallistui kampanjaan myös tekemällä lahjoituksia Fondian omaan keräykseen.
Rahallisen lahjoituksen lisäksi Fondia tarjosi juridista konsultaatiota Nenäpäivä-säätiön työn tueksi. “Nenäpäivän tukeminen omalla asiantuntemuksellamme oli meille yhteistyössä tärkeää”, kertoo Relander.
Kaiken kaikkiaan yhteistyö oli Relanderin mukaan onnistunut kokemus.
“Nenäpäivään on todella helppo lähteä mukaan!”, hän kiittelee. “Valmiiden materiaalien avulla oli helppo viestiä osallistumisesta ja säätiöltä saatu tuki helpotti kampanjan suunnittelua. Saimme kampanjan avulla myös itse mukavasti näkyvyyttä”.
“Lämmin kiitos Nenäpäivälle hyvin sujuneesta yhteistyöstä. Suosittelen vahvasti Nenäpäivän kumppanuutta kaikille yrityksille, jotka haluavat olla mukana tekemässä hyvää. Yhteinen tekemisen meininki ja se tunne, että tässä on isompi joukko mukana, on ilahduttavaa” Relander kiittelee.