Nenäpäivä-tapahtumasta hitti! CABB jatkaa Nenäpäivän yrityskumppanina
Kokkolalainen kemianalan yritys CABB jatkaa jo toista vuotta Nenäpäivän kumppanina.
Vuonna 2022 ensimmäistä kertaa järjestetty CABBin Nenäpäivä-kampanja starttasi tuolloin yrityksen tuoreen vastuullisuustoimikunnan työn.
CABBin toimitusjohtaja Ari Venninen kertoo, että kampanjaan oli helppo lähteä mukaan sen tunnettuuden ja luotettavuuden vuoksi.
Kampanja olikin jo heti ensimmäisenä vuonna menestys: Nenäpäivän ympärille järjestettiin kaksi henkilöstötapahtumaa, joista toinen toteutettiin yhteistyössä paikallisen urheiluseuran Kokkolan Pallo-Veikkojen kanssa. Tapahtuma oli avoin CABBin oman henkilökunnan lisäksi kaikille paikallisille ja se houkutteli paikalle yli tuhat kävijää. Yleisö pääsi nauttimaan mm. Jukka Pojan ja Räppänän musiikista. Nenäpäivällä oli tapahtumassa hyvä näkyvyys: lapset ilahtuivat ilmapalloista ja nenistä ja lisäksi paikalla seikkaili kaikkien tuntema Nenämaskotti.
Tapahtuma saavutti niin suuren suosion, että tänä vuonna siihen panostetaan entistä enemmän. Yleisömäärän toivotaan kasvavan ja kävijöitä houkutellaan paikalle mm. suosittujen artistinimien ja lehtimainonnan avulla. Mukaan on lupautunut ainakin suurta suosiota nauttiva Arppa.
Venninen kiittelee Nenäpäivä-kampanjaa. “Nenäpäivä on sopinut osaksi CABBin vastuullisuustoimintaa, kasvattanut yrityksen tunnettuutta ja syventänyt yhteistyötä muiden, erityisesti paikallisten, toimijoiden kanssa. Henkilöstö on helppo innostaa mukaan tunnettuun kampanjaan ja ulkopuolisilta kävijöiltäkin tuli kiitosta”, hän kertoo.
Viime vuoden kampanjaan CABB keräsi yhteensä 10 000 euroa.
“Olemme yhteistyöstä ja keräyksestä todella kiitollisia”, kertoo kumppanuuskoordinaattori Anna Seligson. “Lahjoitus mahdollistaa lasten koulutuksen tukemisen Nenäpäivän kohdemaissa. CABBin lahjoittamalla summalla saadaan esimerkiksi koulutarvikkeet tuhannelle lapselle.”
Venninen kehuu yhteistyötä Nenäpäivä-säätiön kanssa toimivaksi ja kannustaa kaikenlaisia yrityksiä mukaan: “Nenäpäivän tukemissa hankkeissa tehdään tärkeää työtä ja kampanja on mukavaa yhdessä tekemistä koko henkilöstölle. Kerätyt varat menevät varmasti tarpeeseen ja on hienoa olla mukana auttamassa.”