Lions-liitosta Nenäpäivän kumppani: tavoitteena 15 000 euroa maailman lapsille
Lionsklubien osallistuminen Nenäpäivään on muodostunut jo perinteeksi. Tänä vuonna Lions-liitto lähti valtakunnallisella tasolla Nenäpäivän viralliseksi kumppaniksi.
Suomen Lions-liitto on tänäkin vuonna mukana keräämässä varoja maailman lapsille osallistumalla 17. Nenäpäivä-kampanjaan.
Pitkät perinteet omaava yhteistyö tavoittelee tänä vuonna huikeaa 15 000 euron pottia, kun Lions-liitto osallistuu Nenäpäivään virallisena sopimuskumppanina. Aiemmin erilliset lionsklubit ovat osallistuneet itsenäisesti Nenäpäivän viettoon ympäri Suomea.
“Virallisella kumppanuudella haluamme kannustaa klubeja ympäri Suomen ottamaan osaa tähän tärkeään kampanjaan. Nenäpäivä valikoitui meille kohteeksi, koska yksi lionstoiminnan kantavia ajatuksia on jättää maailma parempana tuleville polville. Järjestön yhteinen kansainvälinen teema on lasten ja nuorten hyvinvointi. Lapsiin ja nuoriin panostaminen on erityisen tärkeää niissä kehittyvissä maissa, joissa lasten oikeudet ovat vaarassa ja mahdollisuudet kaventuneet. Nenäpäivä-kampanja on erinomainen kanava vahvistaa lasten terveyttä, koulutusta ja turvallisuutta.”, kertoo Suomen Lions-liiton toiminnanjohtaja Petri Kaukiainen.
Liitto kannustaa kaikkia lionsklubeja osallistumaan iloiseen kampanjointiin järjestämällä esimerkiksi tapahtumia, myyjäisiä tai kulttuurielämyksiä. Tavoitteeksi Lions-liitto on asettanut yksittäisille klubeille vähintään 500 euron potin.
“Klubit ovat olleet ahkeria ja vuosien varrella on järjestetty erilaisia upeita tapahtumia ja tempauksia ympäri Suomen”, kertoo Kaukiainen. ”Rohkaisemme luovuuteen ja kekseliäisyyteen, jotta saamme rakennettua tästä kaikkien aikojen Nenäpäivän.”
“On todella hienoa saada ympäri Suomea aktiivisesti toimiva Lions-liitto mukaan kampanjaan. Odotamme innolla mitä kaikkea he keksivät maailman lasten tukemiseksi”, iloitsee kumppanuuskoordinaattori Anna Seligson.