Kumppanit

Nenäpäivällä on paljon ystäviä, jotka tukevat toimintaamme eri tavoin.

nenapaiva_yhdessa_toimien.webp

Nenäpäivän toimintaan ovat vuosien varrella osallistuneet monet eri yritykset ja yhteisöt – kaikki yhtäläisen arvokkaalla panoksellaan. Haluamme kiittää kaikkia tähänastisesta yhteistyöstä ja samalla kutsua niin teidät kuin uudet kumppanit mukaan tärkeään tehtäväämme – sillä tulevaisuus kuuluu kaikille.

Kumppaneinamme ovat edellisinä vuosina olleet mm. Aktiivimedia, CABB Oy, Drama Queen Communications, Elisa, EY, Generaxion, JCDecaux, Kotipitsa, Laurea Ammattikoulu, LeadDesk, Lions Club Stamina, LM Someco, Mall Voice, Mediafy, Mediateko, Medifon, Miltton, Nostemedia, OAJ, Ocean Outdoor, Positiivarit, PS-kustannus & Kumma ja Tuuma, twoday Biit, Verman Minisun – ja monet muut <3

era-salla-ja-laura-nenapaiva-1200x675-1.jpg

ERA Content uuden Nenäpäivän brändi-ilmeen takana

Syksyn 2024 aikana Nenäpäivä toteutti osana konseptiuudistustaan brändi-ilmeen raikastamisen, jonka myötä myös logomme ja värimaailmamme muuttuivat. Uuden iloisen ilmeemme suunnittelusta vastasi ERA Content.

Eralaisten terveiset yhteistyöstä Nenäpäivän kanssa

Meille eralaisille on ollut ilo ja kunnia-asia tehdä työtä yhdessä Nenäpäivän ammattilaisten kanssa. Mikäs sen hienompaa kuin uudistaa brändiä, johon suomalaisilla on hyvin läheinen ja inspiroitunutkin suhde.

Starttipalaverissa saimme vastauksia moniin kysymyksiimme, kun kokeneet ja innostuneet Nenäpäivä-ammattilaiset avasivat meille eralaisille brändin nykytilannetta ja tulevaisuuden tavoitteita. Meille kävi selväksi, että tätä työtä tehdään ajatuksella, täydellä sydämellä ja erittäin tavoitteellisesti. Sehän sopi loistavasti, koska mekin haluamme perustaa työmme aina tavoitteelliseen ajatteluun.

Brändin uudistustyön pohjalta ilmeen rakentaminen sujui luontevasti. Ilo ja ystävällisyys sekä nenäsymbolin lempeä pyöreys määrittävät visuaalista ilmettä: muotokieltä, värimaailmaa ja typografiaa. Punainen väri, kirkkaus ja raikkaus saavat Nenäpäivän loistamaan ihmisten mielissä. Brändikuvat viestivät yhdenmukaisuutta ja ihmisten kunnioittamista eli Nenäpäivän tärkeitä arvoja.

Brändin uudistamisessa on tärkeää vaalia jotakin tuttua ja luoda sopiva määrä uutta. Säilytimme joitakin elementtejä vanhasta ikonisesta logosta, mutta toimme sen vahvasti tähän päivään. Tavoitteena on saada ihmisissä aikaan tunne: Nythän Nenäpäivällä on mielessään jotakin aivan uutta!

Era Content
Laura Tyrväinen, AD
Salla-Mari Kinnunen, digitaalisen markkinoinnin johtaja
eracontent.fi

TirskisDesign2024-nenapaiva_Pihla-Liukkonen-Kontrastia-64.webp

Tirskis Design on Nenäpäivän suunnittelukumppani

Nenäpäivän verkkosivut ovat kokeneet päivityksen: uusi brändi-ilme näkyy nyt myös sivuillamme ja samalla käyttöliittymästä on tehty entistä käyttäjäystävällisempi. Yhteistyökumppanina toteutuksessa ja suunnittelussa on toiminut Tirskis Design.

Tirskis Designin terveiset yhteistyöstä Nenäpäivän kanssa

Tirskis Designilla verkostoineen on ollut suuri kunnia työskennellä yhdessä Nenäpäivän kanssa kohti tärkeää tavoitetta: maailman lasten auttamista.

Nenäpäivän kanssa toimiessa iloisuus ja positiivinen energia on ollut läsnä jokaisessa yhteispalaverissa sekä viestissä, ja se onkin tehnyt yhdessä työskentelystä luontevaa ja mutkatonta.

Verkkosivu-uudistuksessa tarkastelimme sivuja käytettävyyden ja uuden brändi-ilmeen sovittamisen osalta. Tuloksena syntyi Nenäpäivä-sivujen uusi ehostettu navigointirakenne sekä koko sivuston kattava pirteä ulkonäkö! Yhteistyönä päivitimme myös muita Nenäpäivän materiaaleja, kuten somepohjat, vastaamaan uutta visuaalista ilmettä.

Nenäpäiväläisten kanssa on ollut ilo työskennellä ja saada asiantuntevaa tukea kehitystyöhön. Voi siis sanoa, että on todellakin ollut Hauska auttaa!

Tirskis Design
Miira Tirkkonen
tirskisdesign.fi