Nenäpäivä nähdään Nelosella
Uudistunut Nenäpäivä-show nähdään maaliskuussa Nelosella
Nenäpäivä-säätiö ja Nelonen Media yhdistävät voimansa kutsuakseen koko Suomen mukaan rakentamaan parempaa tulevaisuutta maailman lapsille. Uudistuva Nenäpäivä-kampanja tekee paluun ensi maaliskuussa, huipentuen Nelosella esitettävään suoraan lähetykseen.
Nenäpäivä-säätiö ja Nelonen Median yhteistyöstä syntyvä, ensimmäinen uudistunut Nenäpäivä-show nähdään Nelosella suorana lähetyksenä maaliskuussa 2025. Nelonen Median tv- ja radiokanavat tarjoavat Nenäpäivälle ja sen kumppaneille uusia mahdollisuuksia tavoittaa yleisöjä monilla eri alustoilla, samalla kun osallistujat ja katsojat saavat vuorovaikutteisen tavan osallistua Nenäpäivään.
Ensi vuonna maaliskuussa vietettävän Nenäpäivä-kampanjan huipentavassa suorassa lähetyksessä nähdään julkisuudesta tuttujen henkilöiden mukaansatempaavia keräyshaasteita sekä muita viihdyttäviä tempauksia, joilla on tarkoitus kasvattaa tärkeään tarkoitukseen kerättävää hyväntekeväisyyspottia. Lisäksi luvassa on niin musiikkiesityksiä kuin painavaa asiaa, jonka esiintuominen on nyt ajankohtaisempaa kuin koskaan.
”Olemme iloisia voidessamme tuoda Nenäpäivän kaltaisen merkityksellisen kampanjan huipentavan show’n osaksi Nelosen ohjelmatarjontaa. Yhteistyömme tarjoaa Nenäpäivälle uusia mahdollisuuksia tärkeän mission toteutumiseksi lisäten sen vaikuttavuutta auttamalla varainhankinnassa tavalla, joka puhuttelee suurta yleisöä”, kertoo Nelonen Median vastaava tuottaja Tea Panula.
Maailman heikoimmassa asemassa olevien lasten ja nuorten tulevaisuuden mahdollisuuksia edistävä Nenäpäivä-säätiö siirtyy uudelle aikakaudelle. Mediakumppanivaihdoksen ohella säätiö uudistaa myös konseptiaan niin tänään julkaistavan uuden brändi-ilmeen kuin tulevan ohjelman osalta. Uudistuksen tavoitteena on kutsua raikkaalla ja innostavalla tavalla entistä laajempi yleisö mukaan Nenäpäivään ja sitouttaa tukijoita ja kumppaneita mukaan tärkeään tehtävään.
”Olemme ylpeitä Nenäpäivän pitkästä historiasta ja haluamme varmistaa säätiön toiminnan jatkossakin. Nenäpäivä on tunnettu hyvänmielen brändi ja kumppanuus Nelonen Median kanssa tarjoaa meille mahdollisuuden tavoittaa entistä monipuolisempia kohderyhmiä sekä luoda uudenlaisia kumppanuuksia ja toimintamalleja”, kertoo Nenäpäivä-säätiön kehitysjohtaja Nina Palmroos.
Suorana televisioitavan lähetyksen tuotannosta vastaa Warner Bros. International Television Production Finland, joka on suunnitellut Nenäpäivälle uudenlaisen tavan ilmiöittää ja haastaa kaikki mukaan.
”Uusi konsepti tarjoaa katsojille ja Nenäpäivän kumppaneille merkityksellisemmän tavan osallistua mukaan kampanjaan ja itse ohjelmaan. Tavoitteenamme on luoda vuorovaikutteinen suora lähetys, joka ei ainoastaan viihdytä, vaan myös haastaa katsojia osallistumaan ja antamaan oman panoksensa maailman lasten tulevaisuuden hyväksi,” kertoo ohjelman vastaava tuottaja Tiia-Tuulia Ahomäki.
Tarkempia tietoja Nenäpäivä-show’sta julkistetaan alkuvuoden 2025 aikana.
Nenäpäivä-säätiö
Nenäpäivän visiona on Suomi, jossa edistetään maailman heikoimmassa asemassa olevien lasten ihmisarvoisen elämän toteutumista ja globaalia oikeudenmukaisuutta keräämällä varoja pitkäkestoiseen kehitysyhteistyöhön. Vuosittain järjestettävä hyvän mielen valtakunnallinen Nenäpäivä-kampanja ja sen huipentava show tuo yhteen yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt yhteisen kansanliikkeen voimalla edistetään maailman lasten koulutusta, terveyttä, turvallisuutta ja ravitsemusta Afrikassa, Aasiassa ja Etelä-Amerikassa. Tuen vievät perille yhdeksän Nenäpäivän jäsenjärjestöä: Suomen UNICEF, Suomen Punainen Risti, Kirkon Ulkomaanapu, Fida International, Pelastakaa Lapset, Plan International Suomi, Solidaarisuus, Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK ja Suomen Lähetysseura.
Nelonen Media
Nelonen Media on Suomen suurin viihdetalo, jonka tv-portfolioon kuuluvat televisiokanavat Nelonen, Jim, Liv ja Hero sekä suoratoistopalvelu Ruutu. Nelonen Mediaan kuuluvat myös radiokanavat Radio Suomipop, Radio Rock, HitMix, Loop, Aito Iskelmä, Classic Hits, Easy Hits, GrooveFM, Kantriradio sekä audiopalvelu Supla. Lisäksi Nelonen Media Live on yksi Suomen suurimmista festivaali- ja tapahtumajärjestäjistä, joka tuottaa vuosittain yhteensä yli 20 festivaalia, konserttia ja risteilyä ympäri Suomen.
Warner Bros. International Television Production Finland
Warner Bros. International Television Production Finland on Suomen johtavia tuotantoyhtiöitä, joka tuottaa rakastettuja ja palkittuja viihde- ja draamaohjelmia maan suurimmille televisiokanaville. WBITVP Finland luo sisältöjä, jotka yhdistävät suomalaisia ja luovat yhteisöllisyyttä – erityisesti silloin, kun tavoitteena on tehdä hyvää ja tukea heitä, jotka ovat heikoimmassa asemassa. Yhteistyössä Nenäpäivä-säätiön ja Nelonen Median kanssa tarjotaan katsojille ja kumppaneille inspiroiva tilaisuus auttaa ja rakentaa parempaa tulevaisuutta.