Uutiset

Arvojen mukaista ja luotettavaa hyvän tekemistä jo kolmatta vuotta

Artikkelin julkaisu päivämäärä

11.04.2022

Jaa sosiaalisessa mediassa

Suvi Skanz syöttää lohikäärmettä

Lastenkirjakustantamo Kumma-kustannus sekä samaan perheeseen kuuluvat PS-kustannus ja Tuuma-kustannus ovat mukana Nenäpäivässä jo kolmatta vuotta. Jyväskyläläinen perheyritys lähti mukaan kampanjoimaan halusta tehdä hyvää. Nenäpäivä miellettiin turvallisena ja vakiintuneena tahona, jonka kautta apu menee varmasti perille. Mahdollisuus lahjoittaa yhdeksälle järjestölle samanaikaisesti painoi myös valinnassa, kertoo tiedottaja Suvi Skantz.

“Koemme globaalia ja yhteiskunnallista vastuuta ja Nenäpäivä on hyvä kumppani kansainväliseen auttamiseen”, Suvi kertoo. “Haluamme mahdollistaa tarinan taikaa ja lukemaan oppimista myös Suomen rajojen ulkopuolella. Nenäpäivän teemat kohtaavat hyvin arvomme, joten kampanjointi sopii myös brändiimme”, hän lisää. 

Nenäpäivä-kampanja on näkynyt erityisesti Kumma-kustannuksen sosiaalisen median kanavissa. Suvin mukaan tämä on mahdollistanut vastuullisuudesta viestimisen ja yhtiön arvojen mukaisen toiminnan. “Nenäpäivä-kampanja toi mukanaan positiivista pöhinää”, kertoo Suvi. Myös kirjailijat ja lukuisat sosiaalisen median vaikuttajat innostuivat levittämään Nenäpäivän sanomaa.

Kampanjan tekeminen on sujunut vaivattomasti valmiin materiaalin ja Nenäpäivä-säätiöstä saadun hyvän tuen ansiosta, Suvi iloitsee. Nenäpäivältä on saatu tukea kampanjan suunnitteluun ja toteutukseen.  Jatkossa kampanjan on tarkoitus tuoda iloa myös kustantamojen henkilöstölle. Nenäpäivän vuoden 2022 teema, eli läheisyys ja yhdessäolo, sopii hyvin ilahduttamaan henkilöstöä pitkän korona-ajan jälkeen. 

Suvi suosittelee Nenäpäivä-yhteistyötä kaikille yrityksille, jotka haluavat tehdä hyvää: “Nenäpäivän kautta apu menee laajalla ja monipuolisella tavalla perille”, hän toteaa. Suvi ja koko Kumman väki iloitsevat yhteisen taipaleen jatkumisesta ja suunnittelevat jo innolla mitä kaikkea vuosi 2022 Nenäpäivän matkassa voisi tuoda tullessaan. 

Haastateltavana PS-kustannuksen tiedottaja Suvi Skantz