Vaikuttavampi Nenäpäivä syntyi yhteistyössä Monochromen kanssa

Vaikuttavampi Nenäpäivä syntyi yhteistyössä Monochromen kanssa

Artikkelin julkaisu päivämäärä

27.05.2021

Jaa sosiaalisessa mediassa

Vaikuttajayhteistö Monochromen kanssa tavoitti yli miljoona näyttökertaa

Viime marraskuussa vietetty Nenäpäivä keräsi ennätyksiä hipovan 3,5 miljoonan euron lahjoituspotin maailman lapsille. Ennätyksiä rikottiin myös Nenäpäivän vaikuttajayhteistyöllä, kun mukaan kampanjaan lähti viitisenkymmentä suomalaista vaikuttajaa. 30 heistä tuli mukaan Nenäpäivän yhteistyökumppanin vaikuttajatoimisto Monochromen kutsumina.

–  Vaikuttajia oli ilo ja helppo saada mukaan hyvän asian taakse. Nenäpäivällä on innostava ja vahva brändi ja etenkin poikkeusoloissa muiden auttamisen merkitys korostuu, summaa Monochromen toimitusjohtaja Emma Naumanen

Nenäpäivän kannalta vaikuttajayhteistyö oli erityisen kannattavaa, sillä sen avulla kampanjaa pystyttiin aiempaa paremmin viemään uusiin kanaviin ja uusille kohderyhmille. Monochromen kanssa tehty kannattava yhteistyö näkyi selkeästi Nenäpäivän julkisuusanalyysissa ja siinä kuinka suuren yleisön Nenäpäivän onnistui tavoittamaan.

– Ihmiset viettävät yhä enemmän aikaa sosiaalisessa mediassa ja vaikuttajamarkkinoinnin merkitys kasvaa koko ajan. Tulevaisuudessa monikanavaisuus tulee lisääntymään entisestään, Naumanen kertoo.

Nenäpäivässä hauska auttaa maailman lapsia ja viime vuonna Nenäpäivää vietettiin perjantaina 13. marraskuuta, jolloin epäonni käännettiin maailman lasten onneksi. Kampanjan teema näkyi myös siinä, miten vaikuttajia pyydettiin osallistumaan Nenäpäivään. 

– Pyysimme vaikuttajia jakamaan somessa heidän omia onnenhetkiään, Nenäpäivän punaisella nenällä nenittynä. Throwback-kuvat ovat niin sanotusti pysyvä sometrendi. Haasteeseen oli innostavaa ja helppoa lähteä mukaan. Kuka ei haluaisi muistella onnenhetkiään, varsinkin kun tekemällä niin voi samalla olla osana isoa hyvää tekevää liikettä ja levittää toisten auttamisen ilosanomaa? Naumanen lisää.

Tänä vuonna Nenäpäivää vietetään 12.11. ja parhaillaan pohdinnassa on tälle vuodelle sopiva vaikuttajahaaste. 

– Nenäpäivä on ihmisiä yhdistävä yhteisen hyvän tekemisen tapahtuma, joka on kasvanut isoksi vuosittaiseksi ilmiöksi. On kunnia saada olla mukana tekemässä Nenäpäivästä vieläkin merkityksellisempää ja näkyvämpää tapahtumaa. Tänä vuonna aiomme siis jatkaa Nenäpäivän tekemistä yhtä iloisella asenteella ja kutsumme jälleen mukaan kaikki vaikuttajat, Naumanen iloitsee.

Lue seuraavaksi: