Osallistu-porukalla-Nenäpäivään.jpg

Nenäpäivän kumppanit suosittelevat yhteistyötä

Konsulttiyritys EY toteutti pro bono -yhteistyönä vaikuttavuusanalyysin, jossa haastateltiin Nenäpäivän yhteistyökumppaneita eri organisaatioista. Kyselyssä selvitettiin yhteistyön motiiveja ja vaikutuksia. Tulokset olivat erittäin positiivisia ja nostivat esiin Nenäpäivä-yhteistyön helppouden ja monipuolisuuden.

Rento ja hauska yhteistyö, jossa ihmisläheisyys säilyy

Nenäpäivää kuvailtiin ihmisläheiseksi ja positiiviseksi toimijaksi, jonka sanoma on tärkeä. Hauskuudellaan Nenäpäivä erottuu edukseen muista hyväntekeväisyystoimijoista. Kampanjan konsepti nähtiin parempana ja mielekkäämpänä vaihtoehtona perinteiseen passiiviseen rahan lahjoittamiseen nähden. Syinä tälle oli mahdollisuus henkilöstön osallistamiseen, helppo ja proaktiivinen konsepti sekä aktiivinen hyvän tekeminen. Jopa 86% vastaajista kertoikin henkilöstönsä osallistuneen organisaationsa kampanjaan.

Tavoitteet yhteistyölle vaihtelivat hyvin paljon. Tärkeimmät tavoitteet valtaosalle vastaajista olivat:

  • hyvän tekeminen
  • henkilöstön innostaminen
  • organisaation oman vastuullisuusohjelman edistäminen
  • brändimielikuvan parantaminen

93% vastaajista koki, että yhteistyö vaikutti positiivisesti organisaation maineeseen tai brändiin. 81% vastaajista oli omasta mielestään onnistunut saavuttamaan kampanjalle asettamansa tavoitteet.

100% vastaajista suosittelee yhteistyötä

Selvityksen mukaan huikeat 100% vastaajista suosittelee yhteistyötä muille organisaatioille. 90% vastaajista oli myös itse lähtenyt uudelleen mukaan yhteistyökumppaniksi. Nenäpäivässä voi olla mukana hyvin monella eri tavalla riippuen kumppaniorganisaation omista tavoitteista.

“Sanoisin 6/5 suosittelisin,” vakuutteli Chief Happiness Officer Jani Lilja LM Somecolta. LM Someco on Nenäpäivän pitkäaikainen pro bono -yhteistyökumppani, joka tarjoaa säätiölle arvokasta tukea sosiaalisen median viestintästrategioihin, äänensävyihin sekä  sisältösuunnitelmiin.

Heltti puolestaan oli ensimmäistä kertaa mukana Nenäpäivässä laajalla ja luovalla yhteistyökonseptilla, jossa myös henkilöstö aktivoitiin kampanjaan mukaan.

“Nenäpäivä mahdollisti uudentyyppisen ja samalla helttimäisen tavan tehdä hyvää, jossa oma henkilöstö oli vahvasti mukana. Onnistuimme lisäksi saavuttamaan yhteistyölle asettamamme tavoitteet.” kertoi markkinointijohtaja Henna Ojala Heltiltä.

Pitkäaikainen yhteistyökumppani Opetusalan Ammattijärjestö OAJ on tukenut Nenäpäivän viestiä erityisesti koulutuksen tärkeyden nostamisessa. Yhteistyö on laajentunut vuosi vuodelta ollen viime vuonna isompaa kuin koskaan.

“Yhteistyön tavoitteet täyttyivät todella hyvin, erinomainen yhteistyö. Olemme valtavan tyytyväisiä.” Kiitteli erityisasiantuntija Kaj Raiskio, OAJ:sta.

Sopivia kumppaneita kartoitetaan parhaillaan. Ota yhteyttä.

Nenäpäivää vietetään seuraavan kerran 11.11.2022, ja juuri nyt on oikea hetki hakea Nenäpäivän yrityskumppaniksi. Ota yhteyttä, niin mietitään yrityksellesi tavoitteita tukeva tapa osallistua Nenäpäivään.

Anna Seligson bitmoji

Anna Seligson

kumppanuuskoordinaattori

anna.seligson@nenapaiva.fi